Vrei să‑ți recapeți silueta? Renunță la obiceiurile proaste

Foto: © NinaMalyna - Fotolia

Foto: © NinaMalyna - Fotolia
Foto: © NinaMalyna – Fotolia

Ai vrea să scapi de kilogramele în plus, dar nu te încântă ideea să ții o dietă. Nici nu trebuie. Încearcă întâi să-ți schimbi obiceiurile alimentare și vezi ce se întâmplă. Sunt mari șanse să ai parte de o surpriză plăcută.

Dacă vrei să declari război kilogramelor în plus ai de făcut două lucruri. Primul, să te înarmezi cu multă voință: fără voință, planul tău de a-ți redobândi silueta este sortit eșecului încă de la început. Al doilea lucru important: să renunți la acele obiceiuri alimentare proaste care te pot împiedica să te debarasezi de surplusul de greutate. Îți propunem câteva strategii pe care le poți pune în aplicare chiar de astăzi.
Mănânci prea repede
Ne așezăm la masă, începem să mâncăm și ne oprim când ne simți sătui. Știai însă că senzația de sațietate apare la minimum 20 de minute după ce ai început să mănânci? Ei bine, dacă tu obișnuiești să înfuleci hrana în loc să savurezi fiecare îmbucătură, în cele 20 de minute vei mânca mai mult decât are nevoie cu adevărat organismul tău.
Soluția. Încetinește ritmul: mestecă încet, fără grabă. Dacă nu reușești, încearcă trucurile pe care ți le propunem. De exemplu, mănâncă cu mâna stângă, taie în bucăți mai mari ingredientele salatei (ca să fii obligată să mesteci mai mult și mai încet), fă o pauză după ce ai mâncat jumătate din porție, evită să mănânci singură.
Nu respecți orarul de mese
Obiceiul de a lua masa la ore neregulate poate fi unul dintre motivele pentru care nu reușești nicicum să scapi de kilogramele în plus. Știi de ce? Pentru că atunci când, într-un final, îți faci timp să mănânci, ești prea înfometată și ești tentată să alegi alimente bogate în calorii. Când stomacul tău țipă de foame, nu-i așa că mai degrabă te repezi la un platou cu friptură și cartofi prăjiți decât la o modestă salată asezonată cu oțet?
Soluția. Dacă știi că nu vei putea lua masa de prânz la timp, pregătește-ți de acasă o mică gustare, cu care să-ți potolești foamea. Apoi, fă-ți timp să iei un prânz adevărat, chiar dacă e ora 14,00. Pentru că ai mâncat mai târziu, este posibil ca la ora obișnuită a cinei să nu-ți fie foame, dar nimic mai simplu: amână cina cu o oră.
Sari peste o masă
Mulți dintre noi au impresia că renunțând la una dintre mesele principale vor slăbi. Mare greșeală! Dacă renunți la una sau mai multe mese nu vei reuși să slăbești și chiar dacă vei da jos câteva kilograme, le vei recupera foarte repede. Înfometarea declanșează un semnal de alarmă pentru organism, iar acesta va intra în modul de „stocare”: neprimind suficientă hrană, el va transforma în rezerve de grăsimi fiecare calorie disponibilă, ba mai mult decât atât, își va încetini metabolismul, ca să consume mai puține calorii.
Soluția. Cea mai bună modalitate de a-ți stimula metabolismul și de a-ți stabiliza nivelul glicemiei este să mănânci de 4 – 5 ori pe zi, dar cantități mici de hrană (pe cât posibil la ore regulate).
Mănânci des în oraș
E dificil să reziști tentației de a mânca în oraș: e atât de practic și de rapid! Atenție, însă, mesele la restaurant (mai ales la cele de tip fast-food) sunt de cele mai multe ori bogate în grăsimi și calorii.
Soluția. Optează pentru mâncăruri ușoare: orez cu legume, pește la grătar, carne de pui la grătar… Renunță la sosurile cu smântână și la maioneză. Ca și garnitură alege cartofi fierți și nu prăjiți. Ferește-te de salatele preparate numai cu verdețuri, căci se digeră repede și peste o oră ți-e din nou foame. Adaugă salatelor bucățele de carne sau de brânză, nuci ori leguminoase (fasole boabe, mazăre, linte).
Ești pasionată de gustări
Gustările îți permit să-i oferi organismului unele elemente nutritive pe care nu i le-ai furnizat în timpul unei mese principale. Totuși, nu este obligatoriu să iei în fiecare zi câte o gustare, mai ales dacă alimentele care o compun lasă de dorit.
Soluția. Mănânci gustarea pentru că ți-e cu adevărat foame sau e doar un obicei plăcut? Dacă ți-e foame, nu ezita să mănânci, dar atenție ce alegi. Nu te repezi la biscuiți, prăjiturele sau batoane de ciocolată. Optează pentru un fruct, un iaurt, o bucată de brânză slabă, un pumn de fructe uscate.
Trucuri eficiente
În loc să urmezi o dietă de slăbire, care  e restrictivă și stresantă, mai bine gândește-te să-ți schimbi obiceiurile alimentare.

  •  Ai grijă ca cele trei mese principale să fie complete. În acest fel scade nevoia  de a ronțăi ceva între mese.
  •  Ți-e o poftă de ciocolată sau  de cartofi prăjiți? Așteaptă 15 minute  înainte să dai fuga să le mănânci.  Între timp e posibil să te răzgândești  sau să uiți de ele.
  •  Permite-ți să-ți satisfaci poftele din când în când fără să te simți vinovată. Ai poftă de o prăjitură? Foarte bine, savureaz-o. Altfel, riști  ca acea prăjitură să devină obsesie.
  •  Schimbă-ți gândurile trecând imediat la o activitate ce îți place în mod deosebit. Înlocuirea unei plăceri cu alta este o metodă care dă rezultate bune.

ANGELA CÎLȚAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*