Vitamine pentru frumuseţe

Foto: © Goran Bogicevic - Fotolia

Foto: © Goran Bogicevic - Fotolia
Foto: © Goran Bogicevic – Fotolia

Orice femeie visează să aibă pielea fină şi catifelată cât mai mulţi ani. Pentru a i se menţine însă elasticitatea, fermitatea şi aspectul catifelat, organismul are nevoie şi de vitamine. Sigur, poţi folosi în acest scop o cremă astfel îmbogăţită, doar că, dacă organismul suferă din cauza carenţei de vitamine, rezultatul poate fi departe de cel aşteptat! Aşadar, cel mai indicat ar fi să ai grijă s-o hrăneşti şi din „din exterior”, şi „din interior”

Înaintarea în vârstă, condiţiile neprielnice de mediu, stresul şi alimentaţia sunt principalii factori care îşi pun amprenta asupra aspectului pielii, în special a tenului. Cum înaintării în vârstă nu poţi să i te opui, mediul în care îţi duci traiul nu prea ai cum să-l schimbi, să te fereşti de stres încerci, dar nu prea reuşeşti, să-ţi asiguri o alimentaţie echilibrată stă în puterile tale. De rezultate mulţumitoare te vei bucura după doar trei săptămâni, pielea putându-se reînnoi la fiecare 21-28 de zile. Atenţie însă, imediat ce încalci principiile unei alimentaţii să-nătoase, pielea îşi va recăpăta aspectul anterior!
Iată cele mai importante vitamine, responsabile de sănătatea pielii, de aspectul tenului.
Vitamina A,  opozant al îmbătrânirii
O vitamină indispensabilă pentru un ten ferm şi sănătos, întrucât îmbunătăţeşte calitatea epidermei, menţinându-i elasticitatea, întărindu-i ţesutul exterior, facând pielea compactă. Este un antioxidant puternic, prin stimularea sintezei colagenului contribuind la încetinirea procesului de îmbătrânire.
➤ Surse: morcovi, lapte, unt, salată verde, ficat, peşte, ouă, banane, vegetale cu frunze închise la culoare.
Vitaminele B,  strălucire de invidiat
Acest grup de vitamine este indispensabil pentru strălucirea şi luminozitatea pielii.
Vitamina B2 ameliorează calitatea ţesuturilor cutanate, împiedică formarea acneei, carenţa putând conduce la dermatită seboreică.
➤ Surse: ficat, ouă, fructe uscate, ciuperci, produse lactate, spanac, mazăre verde, carne, pâine integrală, banane.
Vitamina B3 este un hidratant de neînlocuit, ajutând pielea să-şi creeze o barieră de protecţie împotriva deshidratării. În plus, previne înroşirea, inflamarea şi pigmentarea. De- ficitul poate face ca pielea să fie uscată.
➤ Surse: ficat, carne de pui, cur- can, somon, ton, lapte, ciu- perci.
Vitamina B6 reglează producţia de sebum. O piele foarte grasă, cu eczeme seboreice poate fi indiciul unui deficit.
➤ Surse: ficat, carne de pui, de oaie, făina de grâu integrală, lapte, fructe uscate, avocado.
Vitamina B9 (acidul folic) participă la multiplicarea celulelor sângelui, creierului, pielii. Carenţa de această vitamină, considerată a fi cauza tuturor problemelor pielii, este cauzată de un consum redus de crudităţi, prin fierberea legumelor pierzându-se în totalitate.
➤ Surse: morcovi şi varză crude, sparanghel, spanac, fasole verde, laptele de vacă, în carne, ouă şi ficat este mai puţin sensibilă la fierbere.
Vitamina B12 este indispensabilă pentru formarea globulelor roşii şi funcţionării sistemelor nervos şi imunitar. De carenţă în această vitamină suferă mai ales vegetarienii şi cei care au ţinut diete prea bogate în fibre, urmarea putând consta în inflamaţii ale pielii, căderea părului şi încărunţire.
➤ Surse: toate produsele de ori- gine animală, în special ficatul de vită şi de pui, peşte, ouă, carne de oaie, lactate.
Vitamina C, cel mai  grozav antioxidant
Prin această particularitate, vitamina C asigură protecţie împotriva radicalilor liberi, învinuiţi de îmbătârnirea pielii, promovează formarea colagenului, o elastină care ajută la întreţinerea şi repararea ţesuturilor din organism, împiedicând, aşadar, prevenirea apariţiei ridurilor. Dă multă strălucire feţei şi atenuează petele maronii de pe piele.
➤ Surse: citrice, coacăze, căpşuni, zmeură, kiwi, varză, broccoli, ardei, verdeţuri.
Vitamina K  pentru ochi frumoşi
Se spune că dacă îi asiguri organismului o cantitate suficientă de această vitamină, ochii îţi vor fi mereu tineri. Asta întrucât atenuează cercurile negre din jurul ochilor.
Vitamina E, anti-îmbătrânire prin excelenţă
Asta atât prin faptul că se opune acţiunii nocive radicalilor liber, cât şi prin participarea în procesul de refacere celulară, ceea ce înseamnă că pielea se va degrada mult mai lent. Reduce efectul negativ al acţiunii radiaţiilor solare şi al fumatului.
➤ Surse: ulei de germeni de grâu, de palmier, porumb soia.
Vitamina F
Un rol important în menţinerea sănătăţii pielii îl joacă acizii graşi polinesaturaţi – fracţiunile sănătoase ale grăsimilor, pe care organismul nu le poate sintetiza, prezente într-o cantitate apreciabilă în anumite uleiuri vegetale –, denumiţi şi vitamina F –, al căror deficint poate conduce, printre altele, şi la perturbarea barierei de protecţie a pielii, tenul fiind uscat, expus la eczeme.
➤ Surse: peşte gras (macrou, somon, hering), fructe de mare, uleiuri vegetale, în special din germeni de grâu, porum, soia, măsline.

OLGA SVEDUNEAC

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*