Trucuri pentru arderea caloriilor

Fotolia_17168139

Foto: © lunamarina / Fotolia

Fără înfometare, fără diete drastice de slăbit. Cum altfel ai putea scăpa de kilogramele de prisos? Accelerându-ţi metabolismul

În termeni simpli, metabolismul reprezintă ritmul în care organismul consumă energia acumulată din hrana pe care o primeşte, arzând caloriile. Pentru a te debarasa de surplusul de greutate, fă-ţi un plan de alimentaţie, având grijă şi ce mănânci, şi cât, şi când anume.

Mănâncă puţin şi des

Este, de fapt, principala condiţie a multor reţete de slăbit. Pentru a digera alimentele organismul consumă până la 10% din calorii. E de preferat să-ţi împarţi hrana zilnică în mai multe porţii, eventual trei mese principale (e esențial să nu sari micul dejun!) şi două gustări (de circa 200-250 de calorii). În felul acesta, pe lângă faptul că îi asiguri organismului necesarul de care are nevoie, ţii sub control glicemia, dar şi senzaţia de foame, în plus creşti şi rata metabolică.
Un alt aspect important: respectă orele de masă.

Asigură-ţi necesarul de proteine

Pentru digerarea alimenelor bogate în proteine şi pentru asimilarea acestora, organismul are nevoie de două ori mai mult timp şi energie decât pentru alimentele uşor asimilabile, cum sunt cele cu un conţinut sporit de carbohidraţi. În opinia cercetătorilor danezi, creşterea cantităţii de proteine din raţia alimentară creşte şi consumul de energie. Apoi, şi senzaţia de saţietate se instaurează mai repede şi pentru mai mult timp!

Nu uita să bei apă

Principalul ingredient în procesele metabolice este apa, o prea mică cantitate a acesteia încetinindu-le, „preocuparea” stringentă a ficatului într-o asemenea situaţie fiind, printre altele, refacerea rezervelor de lichide din organism, nicidecum arderea grăsimilor. Apoi, pe lângă antrenarea în procesele metabolice a grăsimilor şi eliminarea toxinelor, apa mai are şi darul de a inhiba pofta de mâncare, mai ales dacă bei câte un pahar cu o jumătate de oră înainte de masă.

Bea cafea, bea ceai verde

Cofeina din cafea şi frunzele de ceai verde accelerează cu 10-15% metabolismul, contribuind la eliminarea acizilor graşi acumulaţi. O ceaşca de cafea, băută dimineaţa, creşte pentru câteva ore rezistenţa fizică şi saturarea sângelui cu oxigen, cofeina accelerând bătăile inimii, grăbind, în acelaşi timp, şi arderea caloriilor.

Consumă peşte

Acizii graşi omega-3 din unele sortimente de peşte – precum somonul, macroul, sardinele, păstrăvul – reglează nivelul de leptină, inamicul numărul unu al kilogramelor de prisos, din organism. Leptina este un hormon produs în ţesutul adipos, scăderea nivelului acesteia, în urma stresului, lipsei de mişcare, sedentarismului, conducând la creşterea greutăţii, întrucât, altfel, ea este cea care dă comanda de saţietate: „eşti sătul, opreşte-te!”

Condimentează mâncarea

Capsaicina, o substanţă care se găseşte în ardeiul roşu iute, cea care îi conferă şi piperului gustul iute, intensifică bătăile inimii, creşte temperatura corpului, dar şi accelerează cu 25% metabolismul pentru următoarele trei ore. Aşadar, gustările condimentate din belşug cu ardei iute te pot ajuta să scapi de câteva calorii, dar, nu uita: aceleaşi alimente picante îţi pot creşte şi apetitul!

Evită alimentele rafinate

„Fugi de alb!”, de făina albă, de zahărul alb, de orezul alb, de toate alimente rafinate, cu o considerabilă valoare calorică, ce le conţin şi care nu fac decât să atragă kilogramele de prisos, nicidecum să le înlăture, dacă asta vrei.

Mănâncă mere

Se consideră că un măr pe zi poate ţine greutatea sub control. Merele conţin pectine, o substanţă care limitează cantitatea de grăsimi pe care o asimilează organismul, motiv pentru care sunt incluse în dieta pentru combaterea obezităţii. Se recomandă „zile de mere”, în care se mănâncă câte un kilogram de fructe. Indicat este să fie consumate cu tot cu coajă, astfel fiind uşor laxative şi absorbante ale toxinelor şi microorganismelor la nivelul intestinului, eventual şi cu sâmburi, care conţin iod. Pe lângă toate acestea, mâncând câteva mere te simţi sătul ore bune.

Răsfaţă-te cu citrice

Toate citricele, în mod special grapefrut-ul, inclus în multe diete de slăbit, contribuie la arderea caloriilor. În general, porţia zilnică de vitamina C, un veritabil duşman al grăsimilor, ar trebui să fe cam de 75 de miligrame, o jumătate de grapefrut conţinând 44 de miligrame. Şi apa plată cu lămâie, atât de la modă în timpul antrenamentelor, contribuie la accelerarea metabolismului, la topirea grăsimilor.

Nu te înfometa, nu sări peste mese

Înfometarea poate avea exact efectul opus celui dorit. Pentru o bună funcţionare, organismul are nevoie în fiecare zi de o anumită cantitate de calorii şi nutrienţi. Dacă i le refuzi, el trece automat pe starea de „supravieţuire”, încetinind metabolismul, adică arderea caloriilor, pentru a le păstra ca rezervă. Cum altfel dacă nu sub formă de grăsime!? Poate părea paradoxal, dar, ca să slăbeşti, trebuie mai întâi să mănânci. Ce, cât şi când, tu hotărăşti.

OLGA SVEDUNEAC

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*