Terapia prin supă

Foto: © emmi / Fotolia

Foto: © emmi / Fotolia
Foto: © emmi / Fotolia

„Spune-mi ce mănânci ca să-ţi spun de ce boală suferi!”, se zice după un vechi proverb chinezesc. Potrivit medicinii tradiţionale chineze, un bun terapeut îi prescrie bolnavului mai întâi o alimentaţie sănătoasă şi abia apoi recurge la alte metode de tratament, dieta cu supă putând constitui un important prim pas atât în evitarea îmbolnăvirilor, cât şi a însănătoşirii

În urma unui amplu studiu, medicul chinez Maoshig Ni, expert în me- dicina alternativă, ne asigură că dieta cu supă, săracă în sare, ne ajută nu doar să ne debarasăm de kilogramele de prisos, ci şi să ne întărim sistemul imunitar, să eliberăm organismul de toxinele acumulate, prevenind în felul acesta îmbolnăviri de tot felul sau contribuind la vindecarea celor instaurate deja.
Supă pentru  debarasarea  de kilogramele de prisos
E cunoscut faptul că surplusul de greutate creşte considerabil riscul confruntării cu afecţiuni cardiace, atac cerebral, diabet şi chiar cancer. Întocmindu-ţi în aşa fel dieta încât una din mese să constituie o farfurie cu supă poţi evita asemenea neplăceri. Specialiştii chinezi au constatat că cei care consumă supă o dată pe zi pierd treptat din kilogramele de prisos, în comparaţie cu cei care n-o fac, beneficiind de acelaşi număr de calorii din alte preparate culinare. Pentru început, se poate consuma supă de legume măcar la una din mese, prânz sau cină, putând fi îmbunătăţită prin a-i adăuga peşte, suc de lămâie, oţet, condimente, iaurt degresat, pastă de tomate, spanac şi alte verdeţuri. Dacă se prepară supă de legume fără carne şi grăsimi, se poate mânca oricât, până la instaurarea senzaţiei de saţietate.
Reţetă: Se fierb la foc slab câteva bucăţi de peşte, după care se adaugă ceapă, morcovi, dovlecei, apoi, cam la 10 minute de fierbere, pastă de tomate şi 2-3 linguri fulgi de ovăz. Când toate ingredientele sunt aproape fierte, se adaugă boia de ardei, verdeaţă şi 1-2 linguri suc de lămâie sau oţet de mere. O asemenea supă conţine foarte puţine calorii, dar o cantitate apreciabilă de antioxidanţi şi vitamine cu rol important în procesele metabolice.
Supă pentru  întărirea imunităţii
Asigurâdu-i organismului ne- cesarul de substanţe nutritive, pe care supa le conţine, putem spera ca sistemul imunitar să se situeze la un nivel mulţumitor. Cu o condiţie însă, susţine nutriţionistul Maoshing Ni: să fie preparată la foc mic şi doar atât timp cât este necesar. Altfel, fierte la foc intens, alimentele pierd jumătate din cantitatea de vitamine pe care le conţin.
Reţetă: Se fierb la foc slab, timp de 30 de minute, 1 dovlecel, câţiva morcovi, 1 ceapă, 1 lingură ghimbir ras, 1 lingură oregano, câteva ciuperci, o bucată piept de pui, alge marine. Dovleceii cresc rezistenţa organismului la infecţii, ghimbirul şi algele marine îmbunătăţesc digestia şi curăţă organismul de toxine, ciupercile conţin cumarină, polizaharide şi alte substanţe ce contribuie la întărirea sistemului imunitar. Se recomandă a fi consumată de cel puţin 2-3 ori pe săptămână, adăugând, după preferinţă şi usturoi, şi alte verdeţuri. Prin includerea unei asemenea supe în dietă, se stimulează activitatea ficatului, se reduc procesele inflamatorii, se eliberează organismul de reziduuri şi toxine, i se asigură necesarul de minerale.
Supă pentru  detoxifierea organismului
E cunoscut faptul că detoxifierea este indispensabilă să-nătăţii şi bunei funcţionări a organismului. Principiul de eli-minare a toxinelor din organism constă în consumarea de mâncăruri uşoare care îi dau posibilitatea să se odihnească, mai ales după o perioadă de excese culinare, dar nu numai. O dietă cu supă poate îndeplini cu succes acest rol, cu toate efectele benefice ale detoxifierii organismului, fără a-l vitregi de nutrienţii de care are nevoie.
Reţetă: Se fierb la foc mic, timp de o jumătate de oră, o varză sau broccoli, sfeclă, bulbi de fenicul, spanac, ridichi, praz. La sfârşitul fierberii, se adaugă condimente şi verdeaţă: ghimbir, anason, coriandru, frunze de muştar, curcumă, usturoi, hrean. Toate aceste ingrediente ajută la curăţarea ficatului, a intestinelor, a vezicii biliare de toxinele acumulate, contribuind astfel şi la îmbunătăţirea digestiei. Se recomandă a fi consumată în fiecare zi, timp de două săptămâni. Se poate păstra în frigider timp de 5-7 zile, ţinând seama însă de faptul că valoarea nutritivă îi scade câte puţin cu fiecare zi ce trece.

Supa de pui grăbeşte vindecarea
Nu puţini sunt cei care consideră că, în caz de răceală sau gripă, cel mai bun remediu este o supă de pui. De unde această convingere? Iată răspunsul nutriţioniştilor: orice supă este uşor digerabilă, permiţând organismului să economisească energia de care are nevoie în lupta cu boala. Nutriţioniştii chinezi insistă însă asupra puterii tămăduitoare a supei de pui, considerând-o foarte eficientă împotriva răcelilor, întrucât inhibă procesul de declanşare a inflamaţiilor, eliberează congestiile, uşurează fluxul secreţiilor nazale.

OLGA SVEDUNEAC

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*