Scapă ușor și rapid de 3 kilograme

Foto © Gennadiy Poznyakov - Fotolia.com

Foto © Gennadiy Poznyakov - Fotolia.com
Foto © Gennadiy Poznyakov – Fotolia.com

Vara e destul de simplu să gătești preparate lejere. Piața e plină de produse de sezon delicioase și ușoare, iar căldura te îndeamnă să alegi mâncăruri răcoritoare și frugale, precum verdețuri, salate, fructe.

Dacă vrei să scapi rapid de câteva ki- lograme acum e momentul potrivit. Nu e nevoie să te înfometezi sau să ții regimuri drastice. Tot ce trebuie să faci este să-ți schimbi obiceiurile alimentare. Respectă câteva sfaturi simple, alege meniuri echilibrate și gustoase și vei scăpa de 3 kg cât ai zice… „Vreau să slăbesc!”.
Gustări binefăcătoare
Când ai chef să ronțăi ceva, nu da fuga la sertarul cu dulciuri ori la chioșcul din colț. Prepară-ți o gustare lejeră cu ceva din frigider: ridichi, roșii, feliuțe de castravete cu cremă de brânză, ardei, creveți, o felie de șuncă… Ferește-te de gustările care îți oferă multe calorii, dar care din punct de vedere nutritiv sunt lipsite de valoare: chipsuri, batoane cu ciocolată, gogoși, napolitane etc.
Picnicuri dietetice
Ce idee excelentă să iei masa la iarbă verde… Cu condiția să nu-ți umpli geanta frigorifică cu mezeluri, brânză grasă, prăjituri și tot felul de sticksuri și grisine. Dacă vrei un meniu mai sănătos și mai prietenos cu silueta ta alege pentru picnic o salată din verdețuri (roșii, castraveți, ardei, ridichi, salată verde etc.), friptură de vită sau pui rotisat rece, ciuperci la grătar, iaurt natural și, bineînțeles, multe fructe.
Băuturi inteligente
Un gest sănătos și care te ajută să slăbești este să bei multă apă. În acest fel îți hidratezi organismul, ajuți rinichii să elimine toxinele și chiar alungi senzația de foame.
Ce bei? Apă plată sau gazoasă, simplă sau cu arome, ceai (cald sau rece), infuzii de plante, suc de roșii, băuturi răcoritoare fără zahăr. Bea cel puțin un litru și jumătate de lichide pe zi, dar și mai mult dacă afară e foarte cald.
Totul la grătar
Ca să slăbești fără efort și fără să te înfometezi, ai putea găti și altfel decât ești obișnuită, de exemplu la grătar. Avantajul este că obții preparate gustoase fără să folosești grăsime. Nu înseamnă că dacă nu ai curte nu poți folosi un grătar. Există grătare speciale pentru aragaz, simplu de folosit și foarte eficiente. Poți pune pe grătar orice aliment: carne (alege o carne slabă, de exemplu pui și vită, dar evită cârnații), pește și crustacee, ciuperci, legume (roșii, ardei, vinete, dovlecei, porumb etc.).
Nu folosi sosuri grase (maioneză, smântănă etc.), ci suc de lămâie, sos de soia, mirodenii.
Legume de tot felul
Vinete, dovlecei, ardei, roșii, ridichi, mazăre, porumb, cas- traveți, varză, conopidă, cea-pă… Crude sau gătite, preferabil la aburi sau la grătar, legumele verii ar trebui să fie prezente la fiecare masă. Pe lângă faptul că îți potolesc foamea fără să aibă multe calorii, aceste alimente minunate îți oferă o paletă largă de vitamine și minerale, fibre, antioxidanți și numeroase alte substanțe fără de care organismul tău nu ar putea funcționa corect.
Nu uita de delicioasele supe de legume, pe care le poți servi reci ca să te răcorești.
Pește și fructe de mare
Alimente mai sănătoase și mai „slabe” decât peștele și fructele de mare nu găsim! Nu conțin aproape deloc grăsimi și sunt bogate în proteine de calitate, care potolesc foarte bine foamea și mențin tonusul muscular. Sunt alimentele ideale într-un regim de slăbire. Este recomandabil să le gătești cât mai simplu: la grătar, la cuptor (învelite în folie), la abur.
Salate cu de toate
Când prepari salate folosește zaharuri lente în cantități mici (orez, paste făinoase, cartofi, griș, grâu), proteine (jambon, creveți, ouă fierte) și multe legume, care umplu stomacul fără să-l suprasolicite în timpul digestiei. Nu abuza de crudități, care pot fi iritante dacă ai intestinul sensibil.
În salatele de crudități poți adăuga și legume fierte: sfeclă, fasole verde, porumb…
Optează pentru sosuri ușoare: suc de lămâie, sos cu brânză dulce cu 0% grăsimi, roșii zdrobite. Dacă vrei să folosești maioneză, îndoiește-o cu brânză dulce degresată sau cu un albuș de ou bătut spumă.
Profită de fructele verii
Ce poate fi mai delicios decât fructele de sezon? Delectează-te cu aromele dulci ale piersicilor, caiselor și prunelor, ale micilor fructe roșii… Totuși, dacă vrei să slăbești ar fi bine să nu abuzezi de aceste fructe, căci sunt bogate în zaharuri. Este suficient să mănânci 200 – 250 g pe zi. În schimb, poți consuma după pofta inimii pepene verde sau galben. Aceste fructe răcoritoare conțin o cantitate mai mică de zaharuri și au mai puține calorii.

Angela Cîlțan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*