Regimul Beverly Hills, pentru iubitorii fructelor

Foto © Gennadiy Poznyakov - Fotolia.com.jpg

Foto © Gennadiy Poznyakov - Fotolia.com.jpg
Foto © Gennadiy Poznyakov – Fotolia.com.jpg

Te gândești că nu mai e mult și vei începe să porți costumul de baie? Regimul Beverly Hills te poate ajuta să scapi rapid de câteva kilograme. Atenție, însă,  nu poate fi urmat vreme îndelungată.

Regimul Beverly Hills (botezat inițial regimul Hollywood) a avut un succes teribil în anii ’80, în special în rândul vedetelor. În acea perioadă se credea (sau, mai degrabă, se spera) că anumite fructe exotice, de exemplu ananasul și papaya, au capacitatea de a „devora” toate depozitele de grăsime. Astăzi însă, se știe că aceste fructe conțin niște enzime care facilitează digestia proteinelor. Dar nu mai mult…
Principiile regimului Beverly Hills
Dieta pleacă de la ideea că nu ce sau cât de mult mănânci te îngrașă, ci când și cum combini alimentele. Principiul este același ca la regimul disociat: trebuie să eviți să combini anumite alimente.

  •  Sunt permise fructele bogate în enzime: ananas, papaya, pepene verde, căpșune, struguri. Poți mânca la micul dejun doar unul dintre aceste fructe, pe care îl alegi tu și în ce cantitate vrei. Regula principală este ca după ce mănânci unul dintre aceste fructe să lași să treacă o oră înainte să mănânci un alt fruct sau două ore înainte să mănânci carbohidrați, proteine sau grăsimi.
  •  După ce ai mâncat car-bohidrați sau proteine (poți alege alimente doar dintr-o singură grupă, nu să le combini), fructele sunt interzise pentru tot restul zilei.
  •  Dacă după fructe alegi să mănânci carbohidrați (pâi-ne, paste făinoase, cartofi, orez etc.), poți consuma car-bohidrați fără restricții, până când mănânci proteine (carne, lactate). O dată ce ai mâncat chiar și o cantitate mică de proteine (de exemplu o cafea cu puțin lapte), 80% din tot ce mănânci restul zilei trebuie să fie proteine.
  •  O singură masă pe zi poate fi „liberă”: poți combina proteine și carbohidrați, de exemplu un burger de vită cu cartofi prăjiți sau orez cu creveți. Din nou, dacă această masă „liberă” va fi la prânz, 80% din restul alimentelor pe care le consumi în acea zi trebuie să fie proteine.
  •  Toate alimentele așa-zis industriale sunt interzise.

Cu acest regim poți slăbi aproximativ 2–3 kg într-o săptămână.

Avantaje

  •  Dacă îți plac fructele, nu este un regim greu de respectat.
  •  Nu trebuie să ții socoteala caloriilor.
  •  Poți mânca orice cantitate de alimente atâta timp cât respecți regulile impuse de regim, deci nu vei fi chinuită de foame.
  •  Fiind interzis consumul alimentelor industriale, organismul va avea șansa să se mai debaraseze de toxinele acumulate.

Dezavantaje

  •  Unii îl consideră un regim prea restrictiv, dat fiind că nu pot fi combinate la aceeași masă alimente din grupe di- ferite.
  •  Unii nutriționiști recomandă ca acest regim să nu fie urmat mai mult de trei zile. Dacă regimul se prelungește, organismul își va epuiza forțele.

Exemplu de meniu pentru o zi

  •  Mic dejun: unul dintre fructele permise (ananas, papaya, pepene verde, căpșune, struguri).
  • Prânz: cartofi copți.
  • Cină: salată preparată cu o salată verde, 2 castraveți, 4 roșii și o ceapă.
  • Gustări: unul din fructele permise.

ANGELA CÎLȚAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*