Regimul Atkins, cel mai ușor de urmat

Foto © MAXFX - Fotolia.com.

Foto © MAXFX - Fotolia.com.
Foto © MAXFX – Fotolia.com.

Regimul Atkins este unul dintre cele mai cunoscute regimuri de slăbire din lume. A avut și are un succes incredibil datorită faptului că permite consumul de mezeluri și de brânzeturi. Mare atenție însă la colesterol!
Dr. Atkins, cel care a dezvoltat regimul în anii ’70, a plecat de la principiul următor: kilogramele în plus nu sunt acumulate din cauză că mâncăm prea mult, ci sunt mai degrabă consecința unui dezechilibru în metabolism, apărut în urma asimilării defectuoase a zaharurilor. Ca să poți decide dacă regimul Atkins ți se potrivește îți propunem să afli întâi care sunt principiile alimentare pe care se bazează acesta, precum și avantajele și dezavantajele pe care le are.
Principiile dietei Atkins

  •  Toate zaharurile (carbohi-drații) sunt suprimate, atât cele pe care organismul le asimilează lent (cartofi, fasole, paste făinoase, orez, cereale, pâine etc.), cât și cele cu absorbție rapidă (alimentele dulci: biscuiți, ciocolată, produse de patiserie, bomboane, prăjituri, băuturi răcoritoare, lactate îndulcite etc.).
  •  Grăsimi la discreție: unt, maioneză, uleiuri vegetale.
  •  Proteine la discreție: carne, pește, ouă, lactate neîndulcite. Poți mânca pește de orice fel, fructe de mare, ouă gătite sub orice formă, 100 g brânzeturi pe zi (feta, gouda, moz-zarella, parmezan, telemea), carne de pasăre (pui, curcan, rață, gâscă, fazan), carne roșie (porc, vită, vițel, miel etc.), mezeluri (exceptând preparatele din carne tratate cu zahăr).
  •  Poți mânca 2–3 căni de legume pe zi: țelină, castraveți, andive, salată verde, salată iceberg, ridichi, broccoli, măsline negre, varză, conopidă, spanac, avocado.
  •  Sunt permise în cantități
  • mici (o jumătate de cană) fructele roșii proaspete: afine, căpșuni, zmeură.
  •  Nu mânca mai mult de 20 g carbohidrați pe zi.
  •  Bea cel puțin 2 l de apă pe zi.

Respectând principiile alimentare impuse de dieta Atkins poți pierde în greutate aproximativ 6 kg pe lună.
Avantaje

  •  Dacă faci parte din categoria gurmanzilor, nu te vei simți prea frustrată urmând acest regim, căci slăbești repede și destul de mult, fără să te simți chinuită pe parcursul zilei de senzația de foame.
  •  Principiile alimentare ale die-
  • tei Atkins sunt relativ simplu de respectat, atât acasă, cât și la restaurant.
  •  Nu este nevoie să ții evidența caloriilor pe care le conțin alimentele pe care le mănânci, ceea ce îți ușurează considerabil viața.

Dezavantaje

  •  Regimul este sărac în fructe și legume, iar lipsa fibrelor, cele care ajută la reglarea tranzitului intestinal, poate conduce la apariția constipației.
  •  Urmat pe o perioadă de mai multe luni, regimul Atkins nu este sănătos pentru vasele de sânge: pe durata regimului se consumă multe grăsimi, care pot crește nivelul colesterolului și trigliceridelor din sânge.
  •  Dacă reîncepi brusc să mănânci normal, riscul să câștigi kilogramele pierdute este foarte mare.

Avertizare
Orice regim ai vrea să urmezi, consultă medicul de specialitate!

ANGELA CÎLȚAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*