O față îngrijită după ’60 de ani

Foto: © Yuri Arcurs / Fotolia

Foto: © Yuri Arcurs / Fotolia
Foto: © Yuri Arcurs / Fotolia

O dată cu înaintarea în vârstă aspectul pielii, supusă unor modificări nedorite,  se schimbă: tenul îşi pierde strălucirea, ridurile se adâncesc, bărbia se „dublează“ …

De ce toate aceste neplăceri?
Cauzele sunt multiple:

  • Scăderea nivelului de estrogeni, de unde şi a celui de hidratare a pielii, din cauza instaurării menopauzei;
  • Scăderea producţiei de colagen şi sebum, urmare cărui fapt pielea îşi pierde din elasticitate, devenind tot mai uscată;
  • Atrofierea stratului de grăsime cutanată, având drept urmare aspectul de piele „lă- sată“;
  • Disfuncţii ale sistemului me-lanocitar care dau naştere pigmentărilor specifice vârstei înaintate: pete gălbui sau brune pe partea exterioară a mâinilor şi din cele mai deschise la culoare mai ales pe picioare;
  • Reducerea capacităţii de regenerare a pielii, de unde şi puterea de vindecare a e- ventualelor cicatrici mult di- minuată;
  • Îmbătrânirea foto indusă prin expunerea neprotejată la radiaţiile solare;
  • Accelerarea îmbătrâniri pielii din cauza poluării: praf, gaze toxice, inclusiv fumul de ţigară, care împiedică oxigenarea pielii, conducând la o deshidratare accentuată.

Atenţie sporită
La o vârstă înaintată tenul necesită o atenţie specială. Toate tipurile de ten încep să sufere de deshidratare, de unde şi aspectul de piele uscată. Dacă pentru tenul gras acest „amănunt“ nu este deranjant, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre unul uscat.
În curăţarea zilnică, o primă condiţie a îngrijirii acestuia, ar fi de dorit să eviţi săpunul, loţiunile pe bază de alcool, precum şi frecarea pielii cu un prosop aspru. Pentru curăţarea feţei se poate folosi glicerină, vaselină, dar şi lapte (o parte lapte la două părţi apă fiartă) sau iaurt. Dacă nu vrei să renunţi la săpun, dă preferinţă unuia pentru copii, şi nu-l folosi mai des de 2-3 ori pe săptămână. În ceea ce priveşte ştersul după spălat, mai bine „sari“ peste această etapă, adică lasă broboanele de apă să zăbovească pe piele. Înainte de culcare se recomandă ştergerea feţei cu ulei vegetal uşor încălzit.
Pentru a proteja faţa de vânt, umiditate, frig, radiaţii solare, foloseşte creme nutritive – foarte indicate fiind cele ce conţin ulei de migdale. Îţi poţi prepara şi singură o cremă dintr-un amestec din gălbenuş crud, un păhărel de smântână, sucul de la o lămâie; ai un păhărel demachiant, pe care să-l foloseşti câteva zile, ţinându-l în tot acest timp la frigider.
Nu uita de gât şi decolteu, aceste zone trebuie să beneficieze de aceeaşi îngrijire ca şi faţa. Când recurgi la o mască, nu uita s-o aplici şi pe gât, şi pe zona decolteului.

Măşti nutritive
Foarte indicate, la o vârstă înaintată, pentru accelerarea circulaţiei sanguine, prevenirea pierderii elasticităţii pielii, precum şi pentru preîntâmpinarea apariţiei de noi riduri, sunt loţiunile şi măştile nutritive pe bază de plante. Iată câteva asemenea „remedii“.

  • Se pun într-un litru de vin alb 20-30 g mentă, 40 g muşeţel, 10 g rozmarin şi 20 g gălbenele. Se lasă la macerat 2 săptămâni, după care se strecoară. Se şterge seara faţa cu soluţia obţinută, după care se aplică o cremă grasă nutritivă;
  • Se amestecă o banană pasată cu o linguriţă de lapte sau smântână, eventual şi o linguriţă de miere lichidă, şi se aplică pe faţă pentru 20 de minute, după care se îndepărtează cu apă caldă.
  • Mască de uleiuri. Se amestecă ulei de ricin cu ulei de floarea-soarelui şi ulei de migdale, se încălzeşte soluţia obţinută, se înmoaie în ea un şerveţel care se aplică pe faţă pentru 10-15 minute dimineaţa înainte de a te spăla pe faţă sau seara, la scurt timp înainte de culcare. Măştile se pot alterna, recurgând însă la ele de 2-3 ori pe săptămână.

Amănunte importante

  1. Ai grijă de dantură. Un rol foarte important în menţinerea ovalului feţei o are îngrijirea cavităţii bucale. Lipsa dinţilor, de unde şi modificarea maxilarelor, conduce la apariţia pliurilor şi a ridurilor adânci.
  2. Edeme şi pungi sub ochi? Aceste neplăceri pot fi nu doar urmarea lăsării pielii, ci şi a unor afecţiuni ale organelor interne. Aşadar, nu e suficient să te uiţi în oglindă, ci ar fi bine să consulţi şi medicul.
  3. Elimină constipaţia, în ca- zul în care suferi de o asemenea tendinţă. Şi, nu uita, mesele prea copioase nu rămân nici ele fără urmări nedorite, inclusiv la nivelul tenului.
  4. Pentru a preîntâmpina lă- sarea pielii feţei, foarte importantă este poziţia capului în timpul somnului. Cel mai indicat este dormitul pe spate sau pe partea dreaptă, fără a aşeza o pernă prea mare sub cap şi fără a-l înfunda în ea.
  5. Pentru menţinerea unui aspect mulţumitor al pielii nu este suficientă doar îngrijirea ei, important este şi stilul de viaţă. Mişcarea în aer liber şi gimnastica de dimineaţă au efecte… mulţumitoare şi asupra felului în care arătăm.

OLGA SVEDUNEAC

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*