Asasinii grăsimii

Foto © Andrea Berger - Fotolia.com

Foto © Andrea Berger - Fotolia.com
Foto © Andrea Berger – Fotolia.com

Ştiai că multe dintre alimentele pe care  le consumăm frecvent, fie prin reducerea poftei de mâncare sau a dependenţei de dulciuri, fie prin accelerarea procesului de ardere a depozitelor de grăsime, ne ajută şi în lupta cu kilogramele de prisos? Nu-ţi rămâne decât să afli care sunt acestea.

Apa plată  cu lămâie
S-a constatat că un pahar de apă plată, uşor încălzită, în care s-a stors o jumătate de lămâie, băută dimineaţa pe stomacul gol, ajută la eliminarea toxinelor şi reglarea digestiei. Îmbunătăţită cu vitamina C, un puternic antioxidant, o asemenea limonadă fără zahăr poate fi un înlocuitor excelent al băuturilor carbogazoase. Bună s-ar părea că e şi apa minerală. Mai ales cea care conţine calciu şi magneziu, componente ce accelerează metabolismul, contribuind cu fiecare înghiţitură la diminuarea perniţelor de grăsime.
Peştelele oceanic
Şi sănătos, şi gustos, şi nici nu îngraşă. Nutriţioniştii ne sfătuiesc să introducem cel puţin de 2-3 ori pe săptămână peşte în meniu. De ce? Peştele oceanic este un important furnizor de aminoacizi şi acid omega-3. Apoi, 100 g de somon, de exemplu, fie el şi din conservă, asigură necesarul zilnic de vitamina D şi calciu, o combinaţie perfectă pentru menţinerea unei greutăţi corporale constante, efect pus pe seama vitaminei D, ştiut fiind că un nivel scăzut de această vitamină blochează acţiunea leptinei, hormon responsabil de senzaţia de saţietate.
Ceaiul verde
Frunzele nefermentate de ceai verde sunt bogate în polifenoli. Polifenolul este un ingredient bio-activ care stimulează activarea enzimelor care dizolvă depozitele de grăsime, accelerând astfel metabolismul. Într-o cantitate apreciabilă se găseşte în ceaiurile Oolong (cunoscute şi sub denumirea de wulong), fapt ce le face să fie cele mai indicate în dietele de slăbit. Ideal ar fi ca pe parcursul unei zile să se bea cinci ceşti de ceai verde, de preferinţă cald nu rece, cea de dimineaţă putând înlocui cafeaua.
Varza
Fie gătită, fie consumată cru-dă, varza face minuni în diete. E săracă în calorii, are efect diuretic, combate constipaţia, elimină toxinele, inhibă conversia zahărului şi a altor carbohidraţi în grăsimi. Apoi, iodul şi sulful, pe care le conţine în cantităţi apreciabile, stimulează metabolismul şi participă la transformarea grăsimilor în energie. La rândul ei, varza murată conţine acizi lactici care stimulează digestia. Poate fi savurată simplă, tocată, ca salată, cu adaos de piper şi puţin ulei sau puţin din zeama proprie.
Seminţele de in
Fibrele din seminţele de in interacţionează cu asimilarea grăsimilor, acizii graşi pe care îi conţin scad pofta de mâncare şi stimulează arderea caloriilor, contribuind aşadar la pierderea în greutate. Pentru a le consuma, acestea pot fi presărate în salate, amestecate cu cereale, sau se poate folosi ulei de in presat la rece obţinut din ele.
Grepfrut
Nu doar sucul, ci şi pulpa acidulată a fructului contribuie la reducerea greutăţii corporale. Vitamina C pe care o conţine atrage tiroxina, principalul hormon al glandei tiroide cu influenţă asupra metabolismului, activând astfel în organism şi consumul de grăsimi. Ca toate citricele, de altfel, grepfrutul ajută la transformarea glucozei în energie. Se poate ţine o cură de citrice pentru debarasarea kilogramelor de prisos sau pentru detoxifierea organismului.
Merele
S-ar părea că merele alungă foamea. Dar nu doar atât. Pectina, substanţa activă din mere, împiedică absorbţia grăsimii la nivel celular. Merele stimulează şi absorbţia apei, contribuind astfel la eliberarea mai rapidă a grăsimilor, dar şi la eliminarea toxinelor. În plus, conţinutul ridicat de fibre din mere ajută stomacul să transmită creierului senzaţia de sa-ţietate, drept urmare putând fi redusă cantitatea de mâncare ce urmează a fi consumată.
Ardeiul gras
E cunoscut faptul că ardeiul gras este bogat în vitamina C. În combinaţie cu aminoacizii, se constituie într-un adevărat arzător al grăsimilor. Feliile colorate de ardei se combină în mod ideal cu crema de brânză, peştele, carnea sau produsele avicole.
Conopida
Pe lângă faptul că are un conţinut redus de calorii, conopida mai este bogată şi în colină, o vitamină din grupa B, responsabilă de reglarea nivelului de grăsime, dar şi al colesterolului. Nu puţini sunt nutriţioniştii care recomandă conopida în regimurile de slăbire şi pentru faptul că înlătură senzaţia de foame cu care se poate confrunta oricine încearcă să slăbească.
Verdeţurile
Pot fi folosite la condimentarea mâncărurilor în loc de sare: busuiocul contribuie la eliminarea lichidelor, salvia atenuează senzaţia de foame acută, iar ceapa arpagic creşte consumul de calorii. Pentru a beneficia de toate acestea, nu lăsa verdeţurile să se pătrundă cu mâncarea gătită, adaugă-le abia la sfârşitul preparării acesteia sau, mult mai indicat, nu le supune deloc tratamentului termic.
Scorţişoara
Presărată în cafea sau în laptele cu cereale, scorţişoara poate înlocui zahărul, eliminând astfel 16 calorii inutile, cât constituie valoarea energetică a unei linguriţe de zahăr, ceea ce înseamnă câteva sute de calorii eliminate în fiecare săptămână, suficient pentru a pierde 1-2 kg pe an din surplusul de greutate.

OLGA SVEDUNEAC

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*