Alimente care îți prelungesc viața

Practic Sănătate
Practic Sănătate

O alimentație echilibrată îți permite nu doar să-ți menții sănătatea, ci te ajută
să încetinești procesul de îmbătrânire și să te ferești de unele boli grave.
Cu alte cuvinte, dacă vrei să-ți prelungești viața, ai grijă ce alegi să mănânci 

Numeroase studii au dovedit faptul că ceea ce mâncăm ne influențează în mare măsură starea de sănătate și buna dispoziție. Așa s-a născut dictonul „Suntem ceea ce mâncăm“.
Concluzia este că, dacă dorim să ne menținem în formă până la o vârstă înaintată, ar fi bine să ne alegem cu grijă alimentele.
Și pentru că nu toate alimentele sunt la fel, este recomandabil să optezi pentru cele care îți oferă elemente nutritive diverse și în cantități mai mari. Iată câteva dintre alimentele pe care ar trebui să le consumi zilnic sau măcar de câteva ori pe săptămână.

Roșii 

Roșiile conțin cantități mari de antioxidanți, care protejează celulele și ajută la prevenirea bolilor cardio-vasculare și a unor tipuri de cancere. Roșiile sunt excelente pentru activitatea plămânilor, pe care îi ajută să filtreze mai bine substanțele poluante inspirate (inclusiv a fumului de țigară), iar grație cantității mari de potasiu pe care o conțin acționează benefic asupra rinichilor, prevenind apariția hipertensiunii. Licopenul care se găsește în compoziția sa, și care este un puternic antioxidant, îți protejează pielea de acțiunea nefastă a ultravioletelor, reducând astfel riscul apariției arsurilor solare și a cancerului de piele. Calitățile cestei inunate legume nu se opresc aici: favorizează filtrarea deșeurilor din organism și te ferește de infecții, de tulburări nervoase, de afecțiuni oculare și der-matologice.

Pește

Studiile au dovedit că un consum de pește de 2 – 4 ori pe săptămână reduce cu 30% riscul apariției unei boli de inimă. Secretul peștelui este acidul gras Omega-3, care protejează inima, scade nivelul colesterolului și previne depunerea grăsimilor pe pereții arterelor. Tot datorită acidului gras Omega-3, persoanele care consumă frecvent pește prezintă un risc mai mic de a suferi de depresie. Nici chiar cel mai gras tip de pește (somon, ton, macrou, hering, sardină) nu are atâtea grăsimi cât are cea mai slabă dintre cărnuri. Dacă vrei să slăbești, mănâncă pește: știuca, șalăul, păstrăvul nu conțin decât 60 de calorii la 100 de grame (peștele mai gras ajunge până la 230 de calorii/100 g). Carnea de pește este un aliment ușor de digerat și hrănitor, deoarece conține 15 – 20% proteine complete de cea mai bună calitate.

Fructe de pădure

Fructele e ădure, recum afinele, murele, zmeura, răchițelele conțin cantități impresionante de antioxidanți, fiind o sursă excelentă de antocianice, care ajută la repararea și protejarea ADN-ului și care împiedică dezvoltarea celulelor canceroase și îmbătrânirea prematură. Studiile au demonstrat că aceste mici fructe sunt de mare ajutor nu doar în prevenirea, ci și în tratarea cancerului pulmonar, de colon și a leucemiei. Când nu este sezonul lor le poți cumpăra congelate și le poți folosi la prepararea prăjiturilor sau le poți mânca în amestec cu iaurt, cu cereale sau în coctailuri non-alcoolice. Dacă este posibil, mănâncă zilnic o ½ de pahar cu fructe de pădure sau bea un pahar cu suc natural din aceste fructe sau, cel puțin, încearcă să le incluzi în meniu de 2 – 3 ori pe săptămână.

Broccoli

Este  devărată omoară pentru sănătatea ta, atât datorită calităților nutritive, cât și a capacității sale de a preveni unele maladii grave, precum cancerul. Este un adevărat concentrat natural de vitamine și minerale: C, E, B, calciu, magneziu, potasiu, fier etc.
O porție de 200 g de broccoli acoperă necesarul zilnic de vitamina C, în timp ce portul caloric ste mic (25 calorii/100 ). De semenea, conține cantități mari de provitamina A, ale cărei proprietăți antioxidante unt bine cunoscute. Broccoli este o sursă prețioasă de fibre, ceea ce înseamnă că previne instalarea constipației. În plus, o parte din substanțele pe care le conține ajută la dezintoxicarea organismului, favorizând eliminarea acelor substanțe nocive care accelerează procesul de îmbătrânire.

Morcovi

Sunt o sursă prețioasă de betacaroten provitamina A), o substanță indispensabilă chilor, pielii și mucoaselor, dar care participă activ și la ecanismelor de apărare a organismului împotriva virusurilor și bacteriilor.
Antioxidanții pe care îi conțin morcovii împiedică acțiunea nefastă a radicalilor liberi, acele substanțe „rele“ care accelerează procesul de îmbătrânire și favorizează apariția unor maladii grave (cancer, cataractă, boli cardio-vasculare). Alte surse importante e etacaroten unt spanacul și fructele colorate în oranj (pepene, piersici, caise, lămâi, portocale, ananas).

ANGELA CÎLȚAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*