8 secrete ale bunei dispoziţii

Fotolia_10637641

Foto: © Yuri Arcurs / Fotolia

Uneori percepi mediul din jur scăldat în lumină, oamenii buni şi prietenoşi, de-ţi vine să cânţi şi să dansezi. Ce mai, eşti într-o formă grozavă! Alteori însă, totul ţi se pare mohorât, prietenii, rudele şi colegii urâcioşi şi enervanţi, copiii te scot din sărite, lucrurile îţi scapă din mână, de-ţi zici că parcă ai avut şi zile mai bune, nu-i aşa? Sigur, între aceste două extreme există multiple stări intermediare, dar cum faci să te apropii mai mult de prima şi să păstrezi o distanţă cât mai mare faţă de cealaltă?

Încearcă să-ţi aminteşti când s-a întâmplat să poţi afirma că eşti mulţumită de viaţă, veselia şi bucuria luându-te parcă în stăpânire. Ce anume a provocat o asemenea stare? O reuşită în plan profesional? Fiorii unei noi iubiri? Un cadou valoros? O declaraţie de afecţiune – „Mami, eu te iubesc!”, din partea copilului, sau „Eşti adorabilă! Îmi eşti atât de dragă!”, din partea iubitului? Sau poate mulţumirile din partea cuiva căruia i-ai făcut un serviciu dezinteresat, un act gratuit? Tocmai în asta constă secretul: motiv de mulţumire poate fi orice – o realizare, o vorbă bună, un gest minor, o stare de bine, pe care o poţi atrage prin atitudinea pe care o ai faţă de micile neplăceri ce ne dau din când în când târcoale.

Trucuri de ademenire
1. Când eşti prostdispusă, ai tendinţa să te izolezi? N-o face, nu e o soluţie. Invită să-ţi ţină companie o persoană plăcută, optimistă şi pregăteşte-te s-o primeşti cum se cuvine. Nici nu-ţi vei da seama când te vei fi înviorat.
2. Fă mişcare, are darul de a alunga gândurile negre, ba chiar şi depresia. În timpul exerciţiilor fizice, odată cu transpiraţia, se va evapora şi din preaplinul de gânduri şi sentimente perturbatoare. Nu ai chef, nu ai bani, nu ai timp să mergi la sală? Pune o casetă sau un CD cu muzică ritmată şi… dansează. Abandonându-te în voia acordurilor muzicale şi a ritmului acestora, vei uita de tot şi de toate.
3. Fă totul ca să te simţi bine. Nimic nu-i face unei femei mai multă plăcere decât să ştie că arată bine, că e atrăgătoare. Răsfaţă-te într-o baie cu arome, schimbă-ţi frizura, experimentează un nou machiaj.
N-ar fi rău chiar să mergi la coafor, să-ţi faci manichiura, un tratament cosmetic, o şedinţă de masaj. Confortul fizic îl va atrage după sine şi pe cel psihic.
4. Nu sta degeaba. Cea mai indicată – când nu eşti într-o dispoziţie prea grozavă – ar putea fi o activitate ce necesită migală. De exemplu, ce-ar fi să faci ordine prin sertare? Important este să nu fie ceva ce-ţi displace de fapt, orice îndeletnicire neplăcută amân-o pentru altă dată.
5. Fă ceva „în semn de frondă”. Cine a spus că nu poţi bea lapte direct din sticlă, pungă sau cutie? În asemenea momente aproape totul este posibil. Spre stupoarea celor apropiaţi, îţi poţi băga degetul în borcanul cu dulceaţă pentru a-i savura gustul, îţi poţi cocoţa picioarele pe birou, îţi poţi pune o fustă mini şi să mergi la discotecă, chiar dacă nu o prea frecventezi. Spiritul de contradicţie îţi va da un strop de vigoare şi buna dispoziţie va veni de la sine.
6. Priveşte micile necazuri dintr-o altă perspectivă. Sigur, e cât se poate de neplăcut să zaci în casă când eşti răcită, ai febră, te doare capul şi-ţi curge nasul. Dar, ce-ar fi să priveşti situaţia dintr-un alt unghi? Stând acasă, te poţi scula mai târziu, poţi petrece toată ziua, tolănită pe canapea, citind o carte, vizionând un film. La urma urmei, orice situaţie are şi partea ei bună.
7. Îndeplineşte-ţi o dorinţă mai veche. Cumpără-ţi o nouă trusă de machiaj. Sau poate e momentul să te înscrii într-o excursie. Anticiparea unor zile încântătoare ar putea alunga nu doar gândurile negre, ci şi durerile de cap.
8. Aminteşte-ţi că ai şi motive de mulţumire. Afirmaţii de genul „Sunt grozavă! Arăt bine, ştiu să întreţin o conversaţie interesantă, am un loc de muncă unde sunt apreciată pentru ceea ce fac, ba chiar îmi place activitatea pe care o desfăşor… Nu am nici un motiv să nu fiu mulţumită!” te vor remonta pe dată.
9. Micile secrete s-au dovedit a fi neputincioase? În acest caz, permite-ţi să fii tristă. Dar asta nu înseamnă să te laşi pradă gândurilor negre toată ziua. Alocă-ţi un sfert de oră pentru a te debarasa de mâhnire, lasă lacrimile să-ţi inunde obrajii, plânge-ţi de milă… Apoi, pune o melodie sentimentală şi, ştergându-ţi lacrimile, ca pe stropii unei ploi de vară, te vei linişti şi însenina.

Zâmbiți, vă rog!
Ne exprimăm starea sufletească cu ajutorul muşchilor mimicii, 64 la număr, aflaţi la nivelul feţei. Când zâmbim, antrenaţi sunt doar 10 dintre aceştia. Cu toată această „economie”, efectul, îmbucurător şi binefăcător, se răsfrânge asupra întregului organism. Asta pentru că se stimulează producerea de endorfine – „hormonul fericirii”, cum li se mai spune –, împiedicând-o pe cea a hormonului cauzat de stres – cortizolul. Aşadar, zâmbeşte cât mai des! Obişnuieşte-te să dăruieşti zâmbete tuturor celor pe care îi întâlneşti în cale: vânzătoarei de la pâine, de exemplu, vecinului cu care s-a întâmplat să iei liftul, colegilor… Nici nu vei observa când dispoziţia ţi se va schimba într-una îmbucurătoare, însoţindu-te mai mereu şi pretutindeni.

OLGA SVEDUNEAC

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*