7 fructe de vară

Foto: Practic sanatate

Foto: Practic sanatate

Surse de vitamine și minerale, fructele de vară sunt nu doar o încântare pentru simțuri, ci și adevărate comori pentru sănătate. Profită de acest sezon
pentru a le descoperi virtuțile binefăcătoare

Vara este anotimpul în care te poți delecta zilnic cu cele mai delicioase, hrănitoare și sănătoase daruri ale naturii: fructele. Regula de aur: mănâncă în fiecare zi cel puțin trei porții de fructe. În acest fel, pe toată perioada verii te vei simți minunat, plină de energie și de vitalitate.

1. Caise

Parfumată și răcoritoare, caisa este unul dintre fructele cele mai bogate în betacaroten, substanță pe care organismul o transformă în vitamina A, indispensabilă creșterii, menținerii sănătății pielii și ochilor. Caisele ne oferă în egală măsură potasiu, vitamina C, triptofan, fibre, fier și numeroase ligo-elemente. Delectează-te cu aceste minunate fructe, căci previn bolile de inimă, îmbătrânirea prematură a celulelor, infecțiile, cancerul de prostată, cataracta și combat constipația. 100 g de caise îți asigură jumătate din necesarul zilnic de caroten și aduc organismului doar 47 de calorii.

  • sfat Zdrobește cu mixerul 2 – 3 caise și obții o mască de frumusețe pentru față, recomandată în cazul în care ai pielea foarte uscată. De asemenea, pulpa de caisă calmează arsurile solare.

2. Piersici

Energizante și idratante, dar fără să aducă un aport prea mare de zaharuri, piersicile oferă doar 40 de calorii la 100 g. Sunt bogate în vitaminele A, C, B3, B5, E, minerale precum fier, magneziu, fosfor, zinc, potasiu, seleniu, antioxidanți. Studiile au dovedit că piersicile previn maladiile cardiovasculare, cancerul, artrita, îmbătrânirea prematură, întăresc imunitatea, stimulează apetitul, favorizează digestia. Pulpa acestor fructe conține o celuloză foarte fină și bine tolerată inclusiv de copiii mici și de cei cu sistem digestiv sensibil.

  • sfat Piersica este în același timp și un fruct al frumuseții: o piersică bine zdrobită și aplicată pe față calmează pielea și o luminează și relaxează musculatura.

3. Pepene galben

Trebuie să admitem că este unul dintre cele mai parfumate și aromate fructe. Sărac în zaharuri, pepenele galben este o alegere excelentă dacă vrei să urmezi un regim de slăbire (100 g de pepene îți oferă doar 31 de calorii). Pulpa sa galbenă, interesantă grație conținutului în provitamina A și a vitaminei C, îți furnizează cantități deloc neglijabile de potasiu și oligo-elemente. Are efect diuretic, este ușor laxativ, fiind recomandat în anemii, litiază urinară, constipație.

  • sfat Se recomandă să fie consumat înainte de masă, ca aperitiv. Dacă te-ai ars la soare, o cataplasmă cu miez de pepene galben îți va alina durerea.

4. Pepene roșu

Este un excelent epurativ și hidratant: 95% din conținutul lui este apă 100  e pepene îți furnizează doar 30 de calorii). În plus, pepenele roșu conține și vitaminele A, C, E și complexul de B-uri, dar și minerale și oligo-elemente (calciu, fosfor, potasiu, fier, mangan, iod, zinc).

  • sfat Profită din plin de proprietățile lui benefice și fă o cură de 1 – 2 zile numai cu pepene. În afară de faptul că te ajută să slăbești, cura cu pepene elimină mare parte a toxinelor din organism.

5. Afine  

Datorită unei substanțe pe care o conțin, numită mirtilină, afinele sunt un remediu excelent împotriva infecțiilor intestinale (enterită, cistită și colibaciloză), protejează vasele de sânge, previn tulburările circulatorii (varice, arterită), îmbunătățesc activitatea ficatului și a veziculei biliare.
Afinele conțin acizi organici, vitaminele E, A, B și C, minerale (magneziu, potasiu, calciu, fier, zinc). 100 g de fruct furnizează 50 de calorii.

  • sfat Compresele cu fructe zdrobite de afine sau cu suc de afine ajută la vindecarea stomatitelor, aftelor și micozelor bucale.

6. Coacăze

Bogate în fibre, vitamina C, minerale (potasiu, calciu, magneziu), dar și oligo-elemente rare (seleniu, crom, cobalt) coacăzele sunt alimente care luptă eficient împotriva efectelor îmbătrânirii celulelor, stimulează activitatea intestinală și funcția hepatică, protejează vasele de sânge, tratează stările infecțioase însoțite de febră, durerile reumatismale, inflamațiile digestive, constipația. 100 g de coacăze îți oferă 60 de calorii.

  • sfat O cură de câteva zile cu suc de coacăze (aproximativ 300 ml de suc pe zi, împărțit de 3 porții) este excelentă pentru dezintoxicarea și tonifierea organismului.

7. Căpșune

Au un parfum delicat, o aromă plăcută și un gust inconfundabil – nu e de mirare că se numără printre cele mai apreciate fructe. Căpșunele conțin vitaminele B8, B9, C, potasiu, calciu, fier, magneziu, precum și elemente rare, precum bor, fluor, cobalt, seleniu. Sunt excelente pentru persoanele care suferă de hipertensiune arterială, datorită conținutului lor în potasiu, mineral ce ajută la menținerea tensiunii arteriale între valori normale. În plus, grație substanțelor antioxidante pe care le conțin, căpșunele ajută la prevenirea apariției bolilor de inimă și a unor tipuri de cancer. 100 g căpșune îți furnizează 50 calorii.

  • sfat Din cauză că pot provoca erupții cutanate sau urticarie, căpșunele nu sunt recomandate copiilor cu vârsta sub 1 an.

ANGELA CÎLȚAN


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*