4 plante – Cireșe, Coacăze, Căpșune, Zmeură

Foto © beerfan - Fotolia.com.jpg

 

Foto © LianeM - Fotolia.com.jpg
Foto © LianeM – Fotolia.com.jpg

Cireșe
(Prunus avium)
Sunt bogate în vitaminele B și C, în fibre, potasiu și bor. În plus, cireșele conțin antocianine, substanțe cu o putere antioxidantă foarte mare, care previn îmbătrânirea prematură a celulelor și apariția maladiilor cardiovasculare.

  •  Grație antocianinelor, care au o acțiune similară aspirinei, cireșele sunt un medicament natural eficient împotriva durerilor (de articulații, de cap, menstruale). Mănâncă 20 de cireșe și vei obține un efect mai bun decât dacă ai înghiți o aspirină.
  •  Fiind bogate în apă și fibre, cireșele reglează digestia și stimulează tranzitul intestinal. O cură de 1 – 2 zile cu cireșe, timp în care nu mănânci alte alimente, ajută la eliminarea toxinelor și întărește organismul.
  •  100 g cireșe conțin 68 calorii.

 

Foto © Henrik Larsson - Fotolia.com.jpg
Foto © Henrik Larsson – Fotolia.com.jpg

Coacăze
(Ribes)
Coacăzele conțin cantități mari de vitamina C (100 g fructe îți oferă 150 mg vitamina C), dar au și alte elemente nutritive prețioase: vitaminele E și P, calciu, potasiu, fosfor, fibre alimentare. 100 g coacăze îți oferă 8 g fibre (cele mai multe fructe conțin în jur de 2 g fibre).
Au acțiune diuretică și depurativă, stimulează activitatea intestinală și funcția hepatică. Sunt recomandate ca remediu în stări febrile, cistită, dureri reumatismale, gută, constipație, artrită, retenție de apă.

  •  Pentru detoxifierea organismului poți urma o cură de 3 – 4 zile cu suc de coacăze: bea 150 ml suc de trei ori pe zi.
  •  100 g coacăze conțin 30 calorii.

 

Foto © beerfan - Fotolia.com.jpg
Foto © beerfan – Fotolia.com.jpg

Căpșune
(Fragaria × ananassa)
Căpșunele conțin vitaminele B2, C și K, acid folic, potasiu, magneziu, fibre, antioxidanți, acizi grași esențiali. Grație combinației u- nice de nutrienți cu efect antioxidant și antiinflamator, căpșunele te ajută să previi maladiile cardiovasculare, artrita, diabetul și anumite tipuri de cancer.

  •  Sunt excelente pentru persoanele care suferă de hipertensiune arterială datorită conținutului lor în potasiu, un mineral care ajută la menținerea tensiunii arteriale între valori normale.
  •  Este un foarte bun remediu împotriva constipației, grație micilor sâmburi care, o dată ajunși în tubul digestiv, favorizează contracțiile intestinului.
  •  100 g căpșune conțin 50 calorii.

 

Foto © beerfan - Fotolia.com.jpg
Foto © beerfan – Fotolia.com.jpg

Zmeură
(Rubus idaeus)
Zmeura este o sursă bună de vitamina C, calciu, magneziu, potasiu, acid citric, fibre. Fructele trebuie consumate la scurt timp după recoltare, căci vitamina C se distruge rapid. Este permisă diabeticilor.

  •  Este unul dintre fructele cele mai bogate în fier, un element indispensabil globulelor roșii din sânge. Include neapărat zmeura în meniu dacă suferi de anemie, căci te ajută să-ți refaci rezervele de fier.
  •  Sucul de zmeură este un bun remediu în stările febrile infecțioase deoarece favorizează transpirația, iar sub formă de gargară ajută la vindecarea stomatitei și amigdalitei, având efect antibacterian și calmant.
  •  100 g zmeură conțin 38 calorii.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*